Loading cart contents...
Kundkorg Kassan
Totalsumma:

Köp- och leveransvillkor

Detta villkor redigerades: 2019-08-31

Nedan specificeras försäljning- och leveransvillkor för köp hos lyckohjärtat.se. När du bekräftar din beställning godkänner du samtidigt våra köpvillkor.

Köpinformation

Vid mottagen beställning skickas automatiskt en orderbekräftelse till din e-postadress som du angivit vid din beställning. Har du inte fått någon orderbekräftelse inom 24 timmar, vänligen kontrollera din skräpkorg. Om du inte mottagit en orderbekräftelse inom 24 timmar ber vi dig kontakta oss.

Observera att vissa artiklar kan vara slutsålda och att vi därmed inte kan garantera leverans av hela beställningen.
För att handla på Lyckohjärtat.se måste du vara 18 år.

Vi jobbar ständigt med att hålla nätbutiken uppdaterad, men vi reserverar oss dock för att vissa varor kan ta slut trots att produkten finns synlig för köp. Om detta skulle uppstå kontaktar vi dig, alternativt stryker varan på din order.

Priser, produkter och betalsätt

Våra priser visas i svenska kronor (SEK) och inklusive moms (inredning 25%, livsmedel 12% och böcker 6%). Frakt kan tillkomma, läs mer under rubrik ”Frakt”. Om rabattkod använts på felaktigt sätt, t.ex. på ej gällande varugrupp, har Lyckohjärtat rättighet att fakturera kunden i efterhand.

 

Vi erbjuder följande betalningsalternativ:

Bankgiro, VISA, Mastercard eller internetbank via Payson.

 

Priser & kampanjer

Det går ej att kombinera olika erbjudanden. Vid erbjudanden att köpa X antal men betala för Y antal, räknas den billigaste bort från slutpriset.

 

Produktavvikelse

Det kan ibland vara svårt att beskriva en produkt på ett korrekt sätt enbart med en bild. Vi gör vårt bästa för att du ska få en så korrekt bild som möjligt, men tänk på att de färger ni ser på datorskärmen inte alltid överensstämmer med verkligheten. Det beror hur väl din datorskärm är inställd och vi reserverar oss därför för färgavvikelser.

Leveransinformation

Leveranstid

Vi skickar ditt paket inom 1-5 arbetsdagar efter lagd order,gäller ej beställningsvaror. Är din order brådskande var vänlig kontakta oss innan du lägger din order, så vi kan garantera att ditt paket hinner fram i tid. Beställningsvaror har längre leveranstid, vi meddelar dig om så är fallet. Vid eventuell försening kommer du att informeras av dröjsmålet, och orsaken till detta, samt har rätt att häva köpet utan kostnad. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på transportören.

 

Leveranssätt

Hämta i butik

Mindre varor skickas som brev.

Större varor skickas som paket med Posten/DHL/Schenker.

 

Frakt

Hämtning i butik är kostnadsfri.

Enhetsfrakt på 69 kr.

Fraktfritt om köpet överstiger 999 kr.

Transportskador och felexpediering

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker ni skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till transportören och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall ni kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss. För ej uthämtade varor debiteras en avgift på 200 kr per paket. Har ditt paket gått i retur men du fortfarande vill ha din order så kan vi mot en avgift på 59 kr skicka ditt paket igen.

 

Force Majeure

Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Lyckohjärtat.se befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Garanti och reklamation

Reklamation och ångerrätt

Det är lämpligt att kunden ankomstkontrollerar leverans för att verifiera att denna är riktig och felfri. Vid reklamation skall kunden kontakta Lyckohjärtat.se och uppge order-id samt orsak till reklamationen. Defekta produkter som returernas skall behandlas som om de vore felfria och bör därför förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas yttligare. För privatkonsument gäller konsumentköplagen. Lyckohjärtat.se förbehåller sig rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i de fall identisk vara ej finns tillgänglig.

 

Privatkonsument har rätt att ångra köp inom 14 dagar enligt distansavtalslagen. Ångerrätten gäller endast om varan och dess originalförpackning kan återlämnas i väsentligen oförändrat skick. Om varan har hanterats så den har mist sitt fulla värde så blir det avdrag på återbetalningen. Originalförpackning och varan måste vara i sådant skick att den går att sälja igen. Lyckohjärtat.se förbehåller sig rätten att göra avdrag för värdeminskningen.

 

Vill konsumenten utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Lyckohjärtat.se via mejl inom 14 dagar efter den dag konsumenten tagit emot varan.

Returfrakt bekostas av konsumenten och Du som kund står för utgifter samt transportrisken som förknippas med att returnera varan. Returen ska skickas inom 14 dagar efter att din returanmälan är gjord. Tyvärr är det ingen returrätt på böcker, livsmedel, metervaror och beställningsvaror. Så fort vi erhållit varan i retur och kontrollerat den ersätter vi dig med varuvärdet. Du får tillbaka pengarna inom 14 dagar. Vänligen observera, att du helt eller delvis kan förlora ditt inköpsbelopp, exempel om produktens värde är nedsatt.

 

Vid produkter som är specialtillverkade för viss kund, gäller ej bytesrätt, öppet köp eller ångerrätt.

Personuppgifter

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i GDPR.


Vänligen se vår integritetspolicy för mer information.

Kontakt och övrig information

Övrigt

Vi reserverar oss för felskrivelser gällande pris och produktspecifikationer. Lyckohjärtat.se förbehåller sig rätten till ändring av all information, inklusive men ej begränsat till priser, tekniska specifikationer och produkterbjudanden, utan föregående avisering. Vid eventuell slutförsäljning till uppgivet pris eller p.g.a. att ett försäljningsobjekt utgått, har Lyckohjärtat.se rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp på bästa sätt. Lyckohjärtat.se skall också meddela kunden om ersättande eller likvärdigt försäljningsobjekt finns tillgängligt

 

Kontakt

Om du har några frågor så är du välkommen att kontakta oss så gör vi vårt bästa för att svara inom 48 timmar, alla helgfria vardagar. Vill du ringa oss så har vi telefonnummer 0705-702491

Vi vill alltid bli bättre så tveka inte att kontakta oss om du har några frågor, synpunkter och klagomål. Vi har F-skatt och vårt reg nr är 559063-0017.

Lyckohjärtat AB

Nygatan 44

311 31 Falkenberg

 

SOCIALA MEDIER
Facebook: www.facebook.com/lyckohjartat
Instagram: @lyckohjartat #lyckohjärtat
Tagga gärna dina bilder med produkter ifrån oss!

BUTIKENS ÖPPETTIDER
Vår fysiska butik är öppen måndag-fredag 10:00-18:00, lördag 10:00-15:00.